Trenbidearen integrazio proiektuaren "behin betiko" azterketaren inguruan

Erabiltzailearen aurpegia
Trenaren lurperatze proiektua geldiarazteko aalegazioak jaso dituzte. / Argazkia: Gasteiz Batu

Gasteiz Batu ekimenak harridura agertu du ADIFen iragarpenaren aurrean, trenbidearen integrazio proiektuaren "behin betiko" azterketaren inguruan.

11.400 alegazio baino gehiago aurkeztu, aztertu eta alegatu dituen Gasteiz Batu plataformak, Gasteizko eta eragindako kaltetutako herritarren plataformak, trenbidearen integrazio eta lurperatze partzialerako proiektuari buruz ADIFeko presidente Isabel Pardo de Vera andreak Europa Press agentziari eskainitako elkarrizketaren aurrean, honako hau adierazi nahi dio iritzi publikoari:

Lehenik eta behin, esaten da: "Arabako hiriburuak Sustapen Ministerioaren erabakiaren zain jarraitzen du, aurkeztutako 11.400 alegazioei dagokienez". Horregatik, Gasteizko eta kaltetutako herrietako herritarren zati handi batek espero dugu informazio-azterlana patxadaz baloratzea, aurkeztutako alegazioen kopurua eta argudioak kontuan hartzea, interes orokorraren eta sen onaren arabera jardutea, eta hasieratik egin behar zena egitea, trenbidearen benetako integrazioa aztertzea eta proposatzea.

Bestalde, hau adierazten da: "Erantzun ondoren, behin betiko informazio-azterlana idatziko da, ingurumen-inpaktuaren adierazpena izango da, proiektua idatziko da eta obra luze eta garesti batzuen lizitazioari aurre egingo diogu". Gasteiz Batu plataformatik esaldi hori nabarmendu behar dugu; izan ere, etorkizunean "behin betiko" informazio-azterlana idatziko dela iragartzeak esan nahi du egungo azterlana ez dela kontuan hartzen, eta, beraz, alegazioak osorik edo zati batean baietsiko lirateke, eta beste informazio-azterlan bat ekarriko luke, "behin betikoa".

Proiektu hori informazio publikorik eta parte-hartzerik gabe tramitatu da, Gasteiz Batu bezalako kolektiboek garatu ahal izan dutena izan ezik. Datuak falta dira eta egungo egoera aztertu behar da: trazadura bakarra dago, alternatibarik gabe, proposamenik gabe, afekzioen azterketarik gabe eta, beraz, inpaktuen azterketarik gabe.

Beharrezko baldintzak betetzen ez dituen proiektua eta azterlana izateaz gain (behin-behinekoa baino ez da). Horrek beste azterlan bat egin behar dela esan nahi du; garai berri bat eta aukera berri bat suposatzen du.

Horregatik guztiagatik, Gasteiz Batu elkarteak espero du 2020. urte honetan proiektu serio bat aurkeztuko dela, trenbidea integratuko duena eta alternatibak eskainiko dituena horiek aztertzeko, baloratzeko, alderatzeko eta onena aukeratzeko. Bitartean, plataformak informazioa ematen, proiektua zabaltzen eta azterketa falta zein alternatibak azaltzen jarraituko du.

ADIFek, presidentearen ahotik, ez du datarik ez eperik aurreratu, eta egin beharreko izapideak onartzen ditu. Eusko Jaurlaritzak "proposamen irudimentsu" gisa iragarri zuena ezagutzeko zain gaude oraindik. Eta oraindik ere, Gasteizko alkate jauna herritarrak informatzen eta hiri osoari babesa ematen entzuteko zain gaude, alkate eta korporazio guztiek aurretik azaldutakoarekin bat datozen jarrerak defendatuz.

Horren ondorioz, Gasteiz Batuk dei egiten die administrazio erantzunkide guztiei (Sustapen Ministerioari, Eusko Jaurlaritzari, Arabako Foru Aldundiari eta Gasteizko Udalari), baita sustatzaileei eta proiektu hau sustatzen duen sozietate anonimoaren zati bati ere, proiektuaren zorroztasun eta balio falta onar dezaten.

Datuetan, informazioan, neurketetan, alternatibetan eta eragin zein eraginen ebaluazioan oinarritutako azterketa batera itzultzeko, trenbidea integratzeko proiektuan parte har dezaten; hau da, proiektu honetan hasieratik egin behar zena egiteko.

Erlazionatuak

Trenaren lurperatze proiektua geldiarazteko 2.000 alegazio baino gehiago jaso ditu Gasteiz Batu plataformak

Gasteiz

Gobernu Ordezkaritzan alegazioak aurkezteko epea irailaren 9an bukatuko da.

ALEA da Arabako euskarazko aldizkari bakarra, eta zu bezalako irakurleen babesa behar du aurrera egiteko. Zuk ere gurekin bat egin nahi al duzu?


Izan zaitez ALEAkide