2018an AP-1eko bidesariak kentzearen ondorioak oraindik ere islatzen dira Armiñon parean. Arazo handienak dituen guneetako bat ordainpeko errepidearen hasieran edo amaieran kokatzen da. Duela pare bat urtetik hona, ez dago bertan bidesarien arrastorik, baina batez ere udan, autoen trafikoak gora egiten duenean, ilara handiak sortzen dira. Espainiako Garraio Ministerioak eta Arabako Foru Aldundiak horiek saihesteko, hamasei milioi euroko inbertsioa iragarri zuten, 2021eko amaieran; eta 2024ko maiatzean makinak lanean hasiko dira, Burgoserako noranzkoan.
Arabako Foru Aldundiko gobernu batzordeak A-1 eta AP-1 errepideen arteko lotunean, Burgos eta Madrilerako norabidean, sortzen den korapiloaren gainean jarduteko obrak esleitu ditu astearte honetan. Aurrekontua bost milioi euro ingurukoa da, eta, aste honetan esleitu ondoren, aurreikuspenen arabera, makinak maiatza hasieran hasiko dira hobekuntzak egiten. Aurretik hamaika hilabeteko obrak garatuko dira, eta 2025eko hasieran konexio berria erabili ahal izatea espero dute.
Bestalde, zati hori martxan dagoenean, Irungo norabideko obrak tramitatzeari ekingo diote. Zati horretan, lehenik eta behin, desjabetzeak egin beharko dituzte, eta hori dela eta, proiektua bi zatitan egitea erabaki zuten, "eraginkortasun arrazoiengatik". Foru erakundeak azaldu duenez, Burgoserako noranzkoan ez da desjabetzerik egin behar, eta, beraz, epeak gehiago arindu ahal izan dira. Kasu honetan, errei batetik bira handituko da A-1 errepidetik AP-1 autobiderako lotura.
Bidesaririk ez duenez, ibilgailu gehiago hartzen ditu orain autobideak, bi noranzko dituen N-I errepidea saihesten dutelako gidariek. Puntu horretan, aldundiak hainbat hobekuntza egin zituen 2019an, baina une hartan adierazi zuen "premiazko" jardunbide bat baino ez zela. Foru erakundeak espero zuen lanak 2024ko hasieran hastea, baina azkenean maiatzean sartuko dira makinak lehen obrak egiteko.
Denbora gehiago itxaron beharko da AP-1etik Gasteizerako norabidean doazen eta Armiñonen A-1 errepidearekin bat egiten duten ibilgailuen kasuan elkargunea hobetzeko. Kasu horretan, lehen hobekuntza bat egon zen 2020an, baina, behin betiko jarduketa gehiagoren zain. Honetan, proiektuak bi erraitik hirura igarotzea aurreikusten du proiektuak, eta alde horretan, aurretiazko desjabetzeak egin beharko dira. Hori dela eta, hobekuntza proiektua urte honen amaierarako ere prest egotea aurreikusita badago ere, obrak ziurrenik 2025ean hasiko dira.
Espainiako Garraio Ministerioak bere gain hartu du obren finantzaketa, baita proiektuen idazketa, laguntza teknikoak eta desjabetzeak ere, hamasei milioi euroko kostuarekin. Arabako Foru Aldundiko Mugikortasun Jasangarriko eta Bide Azpiegituretako Sailak, berriz, obrak eraikitzeko proiektuen idazketa esleitu zuen 2022aren amaieran, 331.000 euroren truke.
Trafikoaren igoera nabarmena
AP-1 autobidean bidesaria desagertzeak igoera handiak ekarri ditu errepide hau erabiltzen duten ibilgailuen zirkulazioan. Bidesaririk gabeko lehen urtean, %31,5eko igoera jazo zuten bide horretan banatutako edukiera estazioetan, eta Garraio eta Mugikortasun Ministerioak bildutako datuen arabera, eguneko batez besteko intentsitatea 20.480 ibilgailukoa izatetik ia 27.000 izatera igaro zen.
Gainera, zirkulazioaren gorakada nabarmenagoa izan da trafiko astunari buruzko datuetan. Ordainpeko urteetan, egunean 3.727 ibilgailu astun batez beste jasotzetik, 7.309 ibilgailu jasotzera igaro da AP-1eko Armiñongo lotunea. Hazkunde horrek AP-1 autobidea kolapsatzea ekarri du joan-etorri masiboetako garaietan, hala nola udako oporretan edo Aste Santuan.