Burgos-Gasteiz AHTak beste etenaldi bat izan du

Erredakzioa 2020ko uztailaren 8a

Ez da aurreikusten AHTa 2025a baino lehen iristea Gasteizera./ ALEA

Ingurumen-inpaktuaren azterlana trabatu ondoren, Burgos eta Gasteiz arteko Abiadura Handiko Trena eraikitzeko prozesua izoztu du Garraio Ministerioak. Alarma egoeran, txosten hidrogeologikoak eta faunari buruzkoak berriro atzeratu egin dira.

Madril EAErekin eta Frantziarekin lotzeko Burgos eta Gasteiz artean eraiki nahi den AHTaren proiektuak pairatzen dituen konplikazioen zerrenda luzeari, Covid-19aren pandemiaren ondoriozko alarma egoera gehitu zaio. Aipatutako ingurumen-azterketa 2018. urtearen amaierakoa da, baina oraindik ez du oniritzirik jaso.

Iñigo Barandiaran EAJko diputatuak posta elektronikoz egindako galdera bati Espainiako Gobernuak idatziz emandako erantzunaren arabera, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak ekainaren 17an erabaki zuen proiektuaren ingurumen-inpaktuaren nahitaezko adierazpenaren ebazpena emateko epea etetea, "eskatutako azterlanen emaitzak espedientean sartzeko beharrezkoa den denboran, urriaren 1eko 39/2015 Legearen 22. artikuluaren babesean".

Ministerioak bere erantzunean azaldu du erabakiaren arrazoia: "Proiektuaren ingurumen-inpaktuaren azterketaren aurreko azterketa teknikoaren ondoren, ondorioztatu zen ez zituela behar adinako xehetasunez ebaluatzen faunaren eta hidrogeologiaren gaineko inpaktuak, eta, horren ondorioz, 2020ko urtarrilaren 9an, faunaren azterketa osoa eta azterketa hidrogeologiko zehatzagoa eta eguneratuagoa eskatu zitzaizkion sustatzaileari".

Hala ere, ekainaren 9an Ministerioak ingurumen-ebaluazioaren prozeduraren izapidetzea etetea eskatu zuen, "alarma egoeraren mugak direla-eta, espedientea eskatutako azterketekin epe barruan osatzea ezinezkoa zelako". Azkenik, ekainaren 17an epeak eten ziren, epe berririk zehaztu gabe.

Aurrerapenik ez 2017tik

Barandiaranek El Correo egunkarian egindako adierazpenen arabera, ingurumen-txosten horren igorpenaren "bigarren edo hirugarren" etenaldia da, printzipioz 6 edo 8 hilabeteko epea duen arren.

Burgos-Gasteiz atala Euskal 'Y' proiektuaren eta Espainiako sarearen arteko lotura bermatzeko trazatu estrategikoa da. Hala ere, ez da ia aurrerapenik egon 2017an Gasteiztik Madrilera bi ordutan bidaiatzea ahalbidetuko lukeen Abiadura Handiko Linea aurkeztu zenetik.

Garai hartan Iñigo de la Sernaren (PP) esku zegoen Sustapen Ministerioak 1.200 milioi euroko proiektu bat diseinatu zuen: Burgos eta Pancorbo artean mendebaldetik itzulinguru bat ematen duen trazatua.

Oraingoz, aurreikuspenik baikorrenetan ere, ez da aurreikusten AHTa 2025a baino lehen iristea Arabako hiriburura.

Ehunka alegazio

2015ean planteatutako ibilbideak N-1 errepidetik lerro zuzen bat egiten zuen. Ibilbide berriak aurretik planteatutakoa ordeztu zuen, eta Burebako natura-balio handiko kokaguneetatik eta Arabako Haranetatik igarotzen da; oraindik erantzun gabe dauden biztanleen ehunka alegazio eragin zituen horrek.

Izan zaitez ALEAkide!

ALEA da Arabako euskarazko aldizkari bakarra, eta zu bezalako irakurleen babesa behar du aurrera egiteko. Zuk ere gurekin bat egin nahi al duzu? Aukera ezberdinak dituzu gure proiektuarekin bat egiteko.

Informazio gehiago