Ekorako bizilagunek errepidea herritik ateratzeko eskatu dute

Erredakzioa 2021ko eka. 28a, 12:29

Ekorako Saihesbidearen aldeko Elkarteak salatu du Udalak eta Aldundiak alde batera utzi nahi dutela Errepideen Plan Integralean aurreikusitako saihesbidea, egungo trazaduraren gainean herritik igarotzen jarraituko lukeen zeharbidea eraikiz.

Eskualde sareko A-2126 errepideak 519 metroko distantzia du Ekora herritik igarotzean. Datu ofizialen arabera, 2017an 1.383 ibilgailu igaro ziren egunero Ekoratik, eta horietako %4 ibilgailu astunak ziren. Aldundiak onartutako Hiri Antolamenduko Plan Orokor (HAPO) berriaren arabera, errepide zabalagoa egingo da, solairu hobea izango du trazadura osoan, eta ikuspen hobea izango zenbait lekutan.

Hala ere, azken egunetan Zeharbidea ez, saihesbidea bai dioten mezuak eta pankartak agertu dira, errepidea herritik ateratzeko aldarrikapen historikoari eutsiz. Izan ere, Ekorako Saihesbidearen aldeko Elkartearen arabera, Udalak alde batera utzi nahi du saihesbidearen eraikuntza, egungo trazaduraren gainean herritik igarotzen jarraituko lukeen zeharbidea eraikitzeko.

Beren ustez, "alderdi batzuk ezin izango dira hobetu": besteak beste, trazadura osoaren malda (%6-8); hegoaldeko ia 90 graduko kurba; udal baskula eta San Sixto upategiaren instalazioak (herriko upategi nagusia) toki berean egongo dira; traktoreek errepidea zeharkatzen jarraituko dute herriko nekazariek gehien erabiltzen duten bideetako baterantz (Larrako bidea), eta haientzat are zailagoa izango da bide hori zeharkatzea;

"Trazadura ez da aldatuko; errepidea herritik pasatzen jarraitzea nahi dute ", ohartarazi dute. "Ez gaude besoak gurutzatuta geratuko partekatzen ez dugun gure Udalaren erabaki baten aurrean. Denok lasaiago eta seguruago bizitzeko modu bakarra saihesbidea eraikitzea da, eta egungo trazaduraren trafiko handia saihestea, herriko beste kale bat bihurtuz".

Bi hamarkadako aldarrikapena

Hogei urte baino gehiagoko ibilbidea du Ekorako saihesbidearen aferak. Dena 2000ko ekainean hasi zen, Ekorako Udalak herri kontsulta bat antolatu zuenean, herritarren iritzia ezagutzeko saihesbide bat eraikitzeko aukerari buruz. Kontsultaren parte hartzea %66koa izan zen (erroldatutako 226 pertsonetatik 149k eman zuten botoa), eta saihesbidearen proiektuak aldeko 105 boto eta kontrako 44 lortu zituen.

Sei urte igaro ziren hurrengo urratsa eman arte. 2006ko ekainean, EAEko Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko 2/2006 Legea onartu zen. Lege horren arabera, udalerri guztiek beren plangintza egokitu eta Hiri Antolamenduko Plan Orokor bat (HAPO) onartu behar zuten zortzi urteko epean, hau da, 2014ko irailaren 20a baino lehen; beranduago, 2021era arte luzatu zen epea. Ekoraren kasuan HAPOa hainbat urtez atzeratu da, eta, azkenik, 2021eko maiatzean onartu zen.

2008ko ekainaren 16an, Ekorako saihesbidea Arabako Errepideen Plan Integralean (2004-2015) sartu zen; gainera, plan hori 2019an berritu zen 2016-2027 aldirako. 2018ko irailean, Udalaren osoko bilkurak Aldundiari eskatu zion A-2126 errepideko Ekora zeharbideko saihesbide-ingurabidearen proiektua bertan behera uzteko; bizilagun asko Udalaren erabakiaren aurka agertu ziren.

Bere erantzunean, Aldundiak adierazi zuen errepide horrek, besteak beste, "zirkulazio arazo larriak eta trazadura desegokia" dituela, eta "eraikinak galtzadatik hain hurbil egoteak estutze larriak eta sarbideetan ikuspen arazoak" eragiten dituela. Gainera, "arriskutsua" dela eta "gatazka maila altua" duela ere aitortu zuen Aldundiak. Teknikarien esanetan, saihesbidea eraikitzea da "irtenbide bakarra Ekora herritik igarotzen den trafikoa askatzeko, egoiliarren bizi kalitatea eta erabiltzaileen bide segurtasuna hobetuz".

ALBISTEAK MUGIKORREAN

ALEAren albisteak Whatsapp edo Telegram bidez jaso nahi dituzu?

WHATSAPP: Bidali ALEA hitza 645 66 86 02 telefono zenbakira.

TELEGRAM: Batu zaitez @ArabakoALEA kanalera.


ALEA da Arabako euskarazko aldizkari bakarra, eta zu bezalako irakurleen babesa behar du aurrera egiteko. Zuk ere gurekin bat egin nahi al duzu?


Izan zaitez ALEAkide