Rafael Lafuenteren nortasun sortzailean barrena

Maiatzaren 14ra arte izango da erakusketa, Artium. / Artium

'Konposaketak' erakusketak lau hamarkadako lanak biltzen ditu, eta espresionismotik hasi eta abstrakzio geometrikora arteko ikerketa-prozesu zorrotza arakatzen du.

Artiumek Rafael Lafuenteren Konposaketak erakusketa aurkeztu du, lau hamarkadako lana, 60ko hamarkadatik 2004ko data duten azken lanetaraino, hil baino pixka bat lehenago. Margolanez gain, erakusketak artistaren, ilustratzailearen eta irakaslearen nortasun sortzailea zehazten laguntzen duten dokumentuak eta marrazkiak aurkezten ditu. Erakusketaren harira, gainera, Artiumek argitalpen bat plazaratu du, Enrique Martinez Goikoetxea komisarioaren eta Juan Luis Moraza artista, komisario eta irakaslearen testuekin.

Aipatu urteetan Lafuentek teknikak, bitartekoak, euskarriak eta formatuak ikertu eta esperimentatzeko, erreferentzia ikonikoak ezabatzeko eta arazketa formala egiteko prozesu sakona garatu zuen, lanen sekuentziak landuz lengoaia geometriko zorrotza garatu arte. Hizkuntza hori kolorearekin (protagonista gisa), lerroarekin, planoarekin eta konposizioarekin izandako elkarrizketaren emaitza da. Arazketa formaleko prozesu horiek erakusten saiatzeko, erakusketak irizpide kronologiko baten arabera antolatutako margolan batzuk aurkezten ditu bildumak, eta, aldi berean, proiektu eta praktika esperimental batzuei eta besteei buruzko marrazki eta artxiboko material batzuk.

Gai horietako asko lehen aldiz erakusten dira, eta, oro har, Lafuenteren nortasun sortzailearen profil zabala eta konplexua eskaintzen laguntzen dute, ilustratzaile eta diseinatzaile gisa duen alderdia barne. Bere lanari buruzko ibilbide hau bere lehen lanen existentzialismo piktorikotik igarotzen da, grafikoan, figurazio organikoan, pop artean murgiltzen da, eraikuntza-logikara eta abstrakzio geometrikora iritsi arte, eta marrazkien ekoizpenak, ispiluen gaineko pintura-joko optikoek, panel mugikorren gaineko konposizioek, akuarelek, guacheek edo eskultura edo mural publikoen proiektuek zeharkatzen dute.

Artiumen funtsetako lan enblematiko batzuekin batera, objektu horietako gehienak artistaren estudiotik datoz, dokumentu eta obra-funts bat, margolariaren familiak kontu handiz kontserbatu eta katalogatu duena. Bere lehen lanetatik hasita, ikerketa independente bat garatu zuen, unean uneko gustu eta narratibekin zerikusirik ez zuena, bere testuinguru eta denboran egindako pinturarekin aurrez aurre jarritako diskurtsoan. Haren lanak ikerketa eta aurkikuntza prozesu autodidakta baten emaitza izan ziren. Prozesu horrek etengabeko bilakaeran dagoen lan bat dakar, bere kolore probetei, espazio-antolamenduei, formen sekuentziei, tamainei eta akaberei buruzko ezin konta ahala oharretan jasoa.

Erakusketen artean nabarmentzekoak dira Gasteizko Eder-Arte eta Espacio 40 galerian, Bilboko Mikeldi eta Windsor galerietan, Bizkaiko hiriburuko Arteder lehiaketan eta Gasteizko Felisa Navarro galerian 2004an egindakoak, azken erakusketa izango zena. Guztien artean, Arabako Arte Ederren Museoak 1986an eskaini zion atzera begirako erakusketa eta 1988ko Amarika aretoan egindako erakusketa nabarmentzekoak dira.

'Mujer en un paisaje' lana, 1961ekoa. / Artium

 

ALBISTEAK MUGIKORREAN

ALEAren albisteak Whatsapp edo Telegram bidez jaso nahi dituzu?

WHATSAPP: Bidali ALEA hitza 645 66 86 02 telefono zenbakira.

TELEGRAM: Batu zaitez @ArabakoALEA kanalera.


ALEA da Arabako euskarazko aldizkari bakarra, eta zu bezalako irakurleen babesa behar du aurrera egiteko. Zuk ere gurekin bat egin nahi al duzu?


Izan zaitez ALEAkide